درس دهم : میراث پیامبر

اهداف درس :

1- آشنایی بیشتر با ویژگی های حضرت علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر

2- اشتیاق به شرکت در مراسم عید غدیر

3- آشنایی با عید غدیر و مراسم این روز

4- مشارکت در برگزاری مراسم عید غدیر

انتظارات درس :

1- در قالب یک کار گروهی درباره ی میراث پیامبر پس از ایشان با دوستانش گفتگو می کند .

2- گزارشی از نحوه ی برگزاری جشن عید غدیر در شهر یا روستای خود تهیه و به کلاس ارائه می کند .

3- با شرکت هم کلاسان خود برای برگزاری جشن عید غدیر برنامه ریزی می کند .

4- دلایل اهمیت عید غدیر را بیان می کند .

5- به برخی از سنت های مرسوم در روز عید غدیر اشاره می کند .

6- شیوه هایی برای بزرگداشت سادات پیشنهاد می کند .

مفاهیم کلیدی :

عید غدیر ، بزرگداشت سادات .

راهبرد های تدریس :

گفتگو درباره عید غدیر و برپایی جشن و سرود .

داستان گویی ، تزئین کلاس ها و برپایی جشن عید غدیر .

فعالیت های حاکی از یادگیری :

1- گفتگو با دوستان درباره میراث پیامبر پس از ایشان .

2- تهیه ی گزارش از نحوه ی برگزاری جشن عید غدیر در شهر یا روستای خود و ارائه آن به کلاس .

3- مشارکت با همکلاسان خود در برنامه ریزی برای برگزاری جشن غدیر .

4- بیان دلایل اهمیت عید غدیر .

5- بیان برخی از سنت های مرسوم در روز عید غدیر .

6- پیشنهاد شیوه هایی برای بزرگداشت سادات .

اهداف

فعالیت دانش آموز طبقات و حوزه های فرآیند یادگیری- یاددهی

درک مفاهیم

کسب مهارت

به کارگیری مفاهیم و مهارت

تحلیل نقادانه و سازماندهی ایده ها

آشنایی با مفهوم مال حلال و حرام و برخی از مصادیق آن در روزمره دانش آموز

وظیفه ی ما را نسبت به وسایل و اموال دیگران بیان می کند .

*

تمایل به استفاده از مال حلال و پرهیز از مال حرام

در مورد بچه ای که یکی از وسایل ضروری دوستش را در کیف خود می ییابد داستانی مینویسد.

*

تلاش برای استفاده از مال حلال و پرهیز از مال حرام در زندگی

فهرستی از وسایل شخصی و نیز اموال عمومی مدرسه تهیه کرده و درباره نحوه ی استفاده از آنها را گزارش می نویسد .

*