X
تبلیغات
آموزگار پایه ی پنجم ابتدایی - ریاضی

آموزگار پایه ی پنجم ابتدایی

اولین وبلاگ تخصصی پایه پنجم ابتدایی در ایران

در ادامه مطلب می توانید از سئوالات ریاضی در نوبت اول استفاده کنید.

جهت رؤیت بهتر سئوالات بهتر است ابتدا آن را در رایانه ذخیره نمائید

 

 

به ادامه مطلب برو

 


برچسب‌ها: بانک سئوالات, نمونه سئوالات نوبت اول, گنجینه سئوالات, ریاضی پنجم ابتدایی, دانلود سئوال
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

اگر می خواهید گسترده های مکعب را مشاهده نمائید به ادامه مطلب بروید.

البته تقاضایی داشتم از سرگروه هاو دیگر همکاران محترم مناطق مختلف ایران  با توجه به رویت مطالب بیشتر وبلاگ ها همکاران مطالب دیگر وبلاگ ها را کپی کرده و با نام خود ثبت می نمایند همین موضوع باعث شده که خیلی از وبلاگ نویسان یا مطالب خود را رمز بگذارند ویا اصلا سئوال یا مطلب جدیدی نگذارند. البته من این تذکر را به خودم می دهم.من این موضوع را آلودگی اینترنتی نامیده ام.چرا تکرار!می شود ذکر منبع کرد


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

در ادامه مطلب می توانید از سئوالات ریاضی در نوبت اول استفاده کنید.

جهت رؤیت بهتر سئوالات بهتر است ابتدا آن را در رایانه ذخیره نمائید

 

به ادامه مطلب برو


برچسب‌ها: بانک سئوالات, نمونه سئوالات نوبت اول, گنجینه سئوالات, ریاضی پنجم ابتدایی, دانلود سئوال
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

با توجه به شروع امتحانات نوبت اول ونیاز مبرم به طراحی سئوال به خصوص درس ریاضی همکاران ودانش آموزانی که مشکل فارسی کردن اعداد در ورد  2003تا201۰  را دارند باید مراحل زیر را انجام دهند:

word201۰

روی  file کلیک کنید واین مسیر را رفته و تغییر لازم را انجام دهید:

file ==>Option   ==> Advanced

در پایین گزینه ها تیک دار گزینه
Numeral را روی Hindi قرار بدهید و بعد Ok را بزنید.

word2007

ابتدا بر روی آیکون office button (بالا سمت چپ : محل save - save as - new .. ) را زده

در پنجره ی با ز شده بر روی آیکون word option کلیک کرده (پایین سمت راست)

این پنجره از دو قسمت تشکیل شده از سمت چپ advanced را انتخاب کرده و در سمت راست به دنبال قسمت show document content رفته و بر روی گزینه ی روبه روی numeral کلمه ی context که به معنای جور بودن اعداد با جملات است (یعنی اگر متنتان فارسی بود اعداد فارسی اند و اگر انگلیسی بود اعداد انگلیسیند)را انتخاب کرده و ok را بزنید و از متنتان لذت ببرید .

word2003

در منوی Tools روی Options کلیک کنید و سپس وارد بخش Complex Scripts شوید. در مقابل Numeral از انتخاب های ممکن Context را انتخاب کنید به این ترتیب اعداد در هنگام تایپ انگلیسی به صورت انگلیسی و در هنگام تایپ فارسی به شکل فارسی نوشته خواهند شد. و اگر گزینه Hindi را از این بخش انتخاب کنید اعداد چه در تایپ انگلیسی و چه در تایپ فارسی به صورت فارسی تایپ می شوند.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

چکیده:                
در این درس از یک موضوع واقعی برای کمک به تقویت تجسم فضایی و درک هندسی دانش آموزان استفاده می‌شود: اِما، که به تازگی در یک کارخانه جعبه سازی استخدام شده است، وظیفه ساخت جعبه‌های جواهری به شکل مکعب را بر عهده دارد. دانش آموزان به زهرا کمک می کنند تا تعداد "گسترده"‌های مختلفی را که مي‌توان رسم کرد، محاسبه کند و بعد به پيش‌بيني شكل مکعب‌هائي كه از اين گسترده‌ها ساخته خواهد شد، می‌پردازند.

توضیح اولیه:                  
در این درس از یک موضوع واقعی برای کمک به تقویت تجسم فضایی و درک هندسی دانش آموزان استفاده می‌شود: اِما، که به تازگی در یک کارخانه جعبه سازی استخدام شده است، وظیفه ساخت جعبه‌های جواهری به شکل مکعب را بر عهده دارد. دانش آموزان به زهرا کمک می کنند تا تعداد "گسترده"‌های مختلفی را که مي‌توان رسم کرد، محاسبه کند و بعد به پيش‌بيني شكل مکعب‌هائي كه از اين گسترده‌ها ساخته خواهد شد، می‌پردازند.

اهداف:

·    دانش آموزان مي‌توانند گسترده‌های دو بعدی گوناگونی را که قابل تبدیل شدن به یک مکعب سه بعدی به وسیله تا کردن باشند را ترسيم، مقایسه و تفاوت‌هاي آن‌ها را توصيف كنند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

کلمات کلیدی:آموزش مجازی-اسلاید تدریس-پاورپوینت آموزش-روش تدریس-روش تدریس ICT-آموزش الکترونیکی

از امروز به بعد سعی می کنم اسلاید هایی برای تفهیم بهتر مطالب درسی پنجم دبستان تهیه کنم.این اولین نمونه کار من مربوط به کتاب ریاضی درس عددنویسی می باشد.در صورت نیاز به توضیحات بیشتر این اسلاید و تکمیل آن و احیاناً نواقص و اشکالات منتظر نظرات ارزشمند شما هستم.پس جهت استفاده از قسمت زیر دانلود کنید

                                                دانلود      فونت

 

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

1- باقی مانده کدام یک از اعداد زیر بر 9 برابر 5 است ؟

1 ) 1                 2 ) 5555                   3) 1235                         4)1720

2- اگر 379 تومان را بین 5 نفر به طور مساوی تقسیم کنیم چند تومان باقی می ماند

 1) 1                      2) 2                        3 ) 3                    4) 4

3- اختلاف کوچکترین عدد چهار رقمی که بر 3 و 9 بخش پذیر باشد و بزرگترین عدد سه رقمی که بر 3 و 5 و 9 بخش پذیر باشد چند است ؟

1) 18                         2) 12                                3) 9                          4) 56

4- مجموع رقم های عددی 125 است . باقیمانده ی آن عدد بر 3 و 9 به ترتیب کدام عدد ها می باشد ؟

1) ( 2 و 8 )          2) (2 و 2 )                 3) ( 2 و 5 )               4) ( 0 و 8 )

5- بزرگترین عدد سه رقمی کوچک تر از 200 که بر 9 و 3 بخش پذیر است کدام عدد می باشد 1) 198                      2 ) 180                           3) 189                         4 ) 199


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

در زیر سه روش برای حل این تفریق عدد مخلوط آورده شده شما کدام روش را عملی تر و همسان با روش مجسم که در کلاس ارائه می شود می دانید؟

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

رديف

عناوين

جمع بارم

1

ü      عدد نويسي – يادآوري، جمع، تفريق و ضرب

ü      بخش پذيري

5/1

2

ü      كسر متعارفي

ü      مفهوم كسر – ثلث – ربع – خمس – مقايسه كسر – كسر بزرگ تر از واحد – جمع و تفريق كسرها

ü      معرفي عدد مخلوط – تبديل كسر به عدد مخلوط و بر عكس

ü    كسرهاي مساوي – مقايسه كسرها – مخرج مشترك – جمع و تفريق كسرها – مقايسه چند كسر و مقايسه عدد مخلوط – جمع و تفريق عدد مخلوط – ضرب كسرها – ضرب عدد مخلوط – تقسيم كسرها – محاسبه ي كسرها و عدد مخلوط

5

3

ü      اعداد اعشاري

ü    كسر اعشاري – معرفي عدد اعشاري – خواندن و نوشتن – جمع و تفريق و مقايسه – ضرب عدد هاي اعشاري – واحد جرم، گرم، كيلو گرم – تبديل به هم و ارتباط با اعداد اعشاري

2

4

ü      تناسب

ü    نسبت و تناسب

ü      كاربرد تناسب

ü      درصد

5/2

5

ü      مساحت

ü    واحد سطح – كيلومتر مربع – هكتار

ü      مساحت لوزي – مساحت ذوزنقه

ü      مساحت دايره – مفهوم – محاسبه

2

6

ü      محيط

ü     واحد اندازه گيري طول – تبديل واحد ها – اندازه گيري طول ها

ü      اندازه گيري محيط دايره

5/1

7

ü      حجم

ü    گسترش شكل – ساختن اجسام هندسي – مفهوم حجم – اندازه گيري حجم – محاسبه ي حجم ها – مفهوم گنجايش – واحد حجم – تبديل واحدها به حجم

2

8

ü      زمان

ü     معرفي ثانيه – خواندن ساعت – معرفي اعداد مركب

ü      تفريق و مقايسه ي اعداد مركب

1

9

ü      زاويه

ü     معرفي زاويه ، مقايسه زاويه ها – واحد اندازه گيري زاويه – انواع زاويه – كار با نقاله – جمع زاويه هاي يك مثلث

ü      نيمساز زاويه – پيداكردن زاويه ي مجهول

1

10

ü      متفرقه

ü     رسم مثلث – تقارن – بررسي اطلاعات – ميانگين

5/1

+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

مطالب قدیمی‌تر