آموزگار پایه ی پنجم ابتدایی

اولین وبلاگ تخصصی پایه پنجم ابتدایی در ایران

نام درس: هدیه های آسمانی پایه: پنجم ابتدایی موضوع درس: صبح روز بعد

هدف کلی: پی بردن به اهمیت سلامتی در هر شرایطی

اهداف جزئی: آشنایی دانش آموزان با شرایط آب و هوایی

آشنایی دانش آموزان برای حفظ سلامتی و تندرستی

اهداف رفتاری: 1- مطالب آموخته شده ازاین درس را در زندگی روزمره خود به کار برد

2- فواید زمستان را بداند

3- از یک روز برفی تصویری نقاشی کند

4- ضرورت آگاهی داشتن هرکاری به وقت خودش

فضا و مدل کلاس: به صورت سنتی و با صندلی های متحرک برای تشکیل گروه های 4 تا 5 نفره

وسایل آموزشی: تخته- گچ- فرم های (1) و (2).


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

نام درس: فارسی بخوانیم پایه: پنجم ابتدایی موضوع درس: دوست صمیمی و دانا

هدف کلی: گسترش فرهنگ مطالعه و تقویت حس علاقه مندی به کتاب

اهداف جزئی: آشنایی با کتابخانه

آشنایی با نمایشگاه کتاب

ایجاد و تقویت حس خرید و نگهداری و مطالعه کتاب

اهداف رفتاری: 1- دانش آموز بتواند انواع کتاب را بشناسد.

2- دانش آموز انگیزه لازم جهت بازدید از نمایشگاه کتاب را داشته باشد.

3- دانش آموز بتواند کتابخانه شخصی اش را طبقه بندی و مرتب کند و عکسی از آن را به کلاس آورد.

فضا و مدل کلاس: ابتدا سنتی و بعد به صورت گروهی 4 تا 5 نفره- اگر امکان داشت در محیط کتابخانه ارائه شود.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

نام درس : مدنی دوره و پایه تحصیلی : پنجم ابتدایی صفحات کتاب : 142 -144

مدت جلسه : 45 دقیقه تعداد شاگردان : 25 نفر تهیه کننده : زیور بیگدلی

موضوع درس : قانون اساسی

هدف کلی : دانش آموزان با قانون اساسی آشنا شوند؟

اهداف جزئی : دانش آموزان در فرآیند آموزش و تدریس معلم :

1- با قانون آشنا شوند .

2- وظایف قوه ها را یاد بگیرند.

3- وظایف سه قوه را بررسی کنند.

4- مفهوم احترام به قانون را درک کنند.

اهداف رفتاری : دانش آموزان پس از پایان آموزش و تدریس بتوانند.

1- مهمترین قانون هر کشور را نام ببرند .

2- سه مورد از وظایف هر یک از سه قوه را در دفتر خود بنویسند .

3- سه نمونه از پیامدهای عدم رعایت قانون را روی تخته بنویسند .

4- یکی از قوانین مدرسه را در مدت ( 5) دقیقه نمایش دهند .

5- یک شخصی که قانون را رعایت می کند با کسی که قانون را رعایت نمی کند را با هم مقایسه کنند .

6- در مدت دو دقیقه نام سه قوه را بگویند .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

دانش آموز در پایان این درس باید بتواند:

1 ـ آشنایی رفتار و کردار مردم قبل از دین اسلام 

2 ـ آشنایی با پیامبران و ویژگیهای آنان

3 ـ  پیامبران از جانب خداوند برای هدایت و راهنمایی مردم برگزیده شده اند

4 ـ حضرت محمد ( ص ) آخرین فرستاده خداوند برای هدایت مردم به دین اسلام است .

5 ـ نحوه سپاسگزاری از خدواند متعال را یاد بگیرد .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

ماه

رشته

موضوع

مهر

نقاشی

دلخواه

تربیت شنوایی

شعر درس 1 هدیه های آسمان بصورت سرود اجرا گردد

قصه گویی

ارائه خاطره توسط دانش آموزان

نقاشی

مدرسه

کاردستی

ساختن پاکت

قصه گویی

تعریف قصه «عاشق کتاب»( صفحه 21 کتاب بخوانیم)


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

خانواده گرامی:

با عنایت به این که امسال مسئولیت تعلیم وتربیت فرزند شما را به بنده واگذار نموده اند خوشحالم . همانگونه برای رسیدن به مقاصد، برنامه ریزی دقیق لازم است لیکن نباید از نیروهای موثر در تحقق اهداف غافل بود ولازم است که به شناخت آنها اهتمام ورزیم. به همین منظور برخی از ویژگیها واصولی که من در کلاسم به آنها خواهم پرداخت در زیر می آید. امید آن دارم ، این اطلاعات ارتباط شما را با کلاس درس ما وآموزش فرزندتان تقویت کند واحساسی که از آن چه را که فرزندتان هر روز در کلاس تجربه می کند، به شما انتقال دهد ودر نهایت به رضایت شما بیانجامد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

عناصر ترکیب سیستمی تدریس

تعیین مفهوم محوری: آشنایی با سوره ی بقره آیه 259 (درس هفت)

تحلیل مفهوم:

- آشنایی با آیه 259 سوره بقره

- آشنایی با قدرت مطلق خداوند

تنظیم اهداف جزئی وتعیین ساختار دانش

الف) حیطه شناختی (دانش)

- توانایی خواندن درس به صورت روان یا شبیه نوار(طبقه دانش)

- توانایی بیان کردن نمونه هایی از قدرت خداوند(طبقه فهمیدن)

- توانایی نوشتن داستانهایی که نشان دهنده قدرت مطلق خداوند می باشد.(طبقه ترکیب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

عناصر ترکیب سیستمی تدریس

تعیین  مفهوم محوری : آشنایی با حمله ی  مغول ها به ایران

تحلیل مفهوم:

-آشنایی  با حکومت  مغول ها

-آشنایی با زمینه حمله ی مغو ل ها به ایران

تنظیم اهداف جزئی وتعیین ساختار دانش

الف)حیطه ی شناختی (دانش)

-فراگیران می توانند بیان کنند که مغول ها چگونه به ایران حمله کردند.

-فرا گیران می دانند که حکومت مغو ل ها بعداز کدام سلسله بوجود آمدند.

-آشنایی دانش آموزان با  چنگیز خان .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

درس 1:الهی

1-آشنایی باتحمیدیه و توجه به آغاز کارها با نام وحمدالهی

2- تقویت روحیه نیایش و دعا کردن

3- آشنایی با برخی از نکات زبانی (غیرساده،مترادف،هم خانواده و...)

4- توانایی انجام فعالیت ها وتمرین های پیوسته با مهارت های زبانی و ارزشی درس

اهداف جزیی درس1:

1-کمک خواستن از خداوند در انجام کارها

2- درخواست یاری از خداوند جهت پرستش او

3-تقویت روحیه شکرگزاری و نیایش

4-توانایی خواندن متن با تلفظ صحیح

5- تقویت مهارت هایی شفاهی و کتبی


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ساعت   توسط غلامحسین پناهنده  | 

مطالب قدیمی‌تر